söndag 15 januari 2012

Tror på de här 4 !

Vita Hästen vann borta mot Kristianstad, det satt dock långt inne. Eftersom jag själv inte sätt matchen grundar jag min syn på det utifrån andra. Kristianstad spelade tätt hela matchen och släppte tydligen inte till många lägen alls, sen straffade det sig på någon målvaktstabbe. Somliga säger att Tisell försökte ta en puck som Höglund lobbade in i zonen och fumlade in den på Tommy Salo manér.
Lite kul att jag prickade in nästan nästan alla rätt idag, inte på resultaten men vilka som tog poängen iaf.
Att KRIF vann på övertid får ju ändå ge mig en liten bonus poäng :)

Nu hamnade ju helt plötsligt Karlskrona lite efter och får det riktigt tungt, det måste nästan till ett mirakel för att komma upp över kanten nu. De möter Olofström borta i nästa omgång, vilket är skapligt svårt. Sen har de det ännu tuffare omgången efter med Pop-laget KRIF hemma. 4 poäng som de är efter nu kan snabbt då bli 6-10 poäng, då är KHK helt borta.
Jag personligen tror det är kört för de tre sista lagen, möjligen att Kristianstad kan hasa sig över.
Då ska de ju ha lite mer tur än vad de hade ikväll i så fall.
Jag skulle bli så otroligt nöjd om Karlskrona inte tog sig till vare sig playoff eller kvalserie, det är inte för att vara taskig. Det är för att jag vet att dem har ett grymt sparkapital, vilket vi såg i slutet av förra året.
Då vill man ha så lätt motstånd som möjligt och sen ha de där två allsvenska lagen.

Kvalserien skulle gärna få se ut såhär.

Borås
Sundsvall
Vita Hästen
Mariestad
Björklöven
Asplöven

Då skulle vi ha maximal chans att gå upp.

Lag man inte vill ha med är ju som sagt KHK. Sen är det KRIF, Kristianstad.
OIK skulle kunna få vara med i stället för något av lagen också.

Det var mina tankar ikväll..

Sen vill jag passa på att säga att ni kommer inte få se mig uppe i himpa förns matchen mot Kristianstad 5/2
Jag har nämligen fått jobb och har utbildning, tiderna som gäller är då Måndag-Fredag 15-22 i 3 veckors tid. Hur det blir efter det återstår att se men ibland kan man säkert byta tid med någon annan...

Ha're, Zebbe





7 kommentarer:

  1. Sebbe..allvarligt var va tidot som du sa de skulle bli garanterat mot khk??
    Vi på k läktaren är dom som hörs mest, översta raderna på k.... Kom igen nu....

    SvaraRadera
  2. Om du läser lite här så kanske du får ett hum om saker och ting, men det märks ju att du inte har det eftersom du kallar mig för sebbe för det första, för det andra är det väl knappast mitt fel att vi är så några. För det tredje så håller jag inte med dig, vi hörs mer men tyvärr inte så mycket mer..

    SvaraRadera
  3. Nej ni hörs inte mer...... Ni kan ju ta lite hjälp etc av sittplats.. Varför inte skrika exempelvis: sittplats sittplats ge oss ett H..Ä..S...T....E....N osv
    De får garanterat gensvar. Istället för att skrika hela hallen.. Klapp klapp... Hela hallen ge oss ett HÄ kom igen nu

    SvaraRadera
  4. Yeye, Vi har kört det tidigare men då har det inte blivit så bra gensvar. Dock har vi inte provat det än, den här säsongen. Tyvärr kommer jag inte närvara på hemma matcherna förns Kristianstad (5/2) så detta hoppas jag att Ståhla uppmärksammar eftersom han kommer få styra klacken utan mig under tiden jag har utbildning.

    SvaraRadera
  5. Pluggar du i annan stad eller, ni går ju ge det en chans

    SvaraRadera
  6. Jomen det är en grej vi absolut kan ta i beaktande.

    Bygger dock på att vi är tillräckligt många, för att nå ut med budskapet så att säga ;)

    SvaraRadera
  7. Jag pluggar 15-22 därav kan jag inte gå på matcherna.. Inget jag själv valt eller kan påverka, tyvärr. Men det kommer bli bättre!

    SvaraRadera