onsdag 11 januari 2012

I Gamla Spår

Mitt tips gick väll inte direkt in men i bakhuvudet hade man ju många olika scenarier, ett av dem gick ju in så det stänkte om det. Då tänker jag främst på Karlskronas match mot Kristianstad.
Det är ju knappast förvånande att "CoCo" inte har vunnit mot något topplag alls än sålänge, de har mött oss och Kristianstad, båda klara förluster. Nu kan ju KHK'arna komma med vilka undanflykter som helst och att "det är inte nu vi ska vara bra" men då kanske ni förstått allettans mening fel, man måste bli top 4 annars är det godnatt och hej då KHK.

Det betyder att Karlskrona har 5-12 i målskillnad bara mot Kristianstad i år (på 4a matcher) vilket är helt sjukt dåligt...

De har som jag var inne på för ett tag sen, inte vunnit mot ett "topplag" sen 27 september mot KRIF (2a eller 3e omgången var det) Det var väll tur att matchen var tidigt, hade den varit senare hade de väll haft 0 matcher ;)

Det ska ju bli väldigt intressant att se hur de sköter sig borta mot Mariestad på Onsdag, där kan vi ju snacka om tufft läge.

Ska jag vara helt ärlig tror jag faktiskt att KHK missar att ta sig vidare från allettan, det har jag trott hela tiden. Jag har ett fel så här långt och det är att Vimmerby inte går bättre. De har helt enkelt inte erfarenheten eller spetsen att göra det, så det var uselt tippat från min sida. Men jag sa att KRIF kunde utmana och att Mariestad skulle leva på erfarenhet, de har de gjort.
KRIF har gjort det fantastiskt bra såhär långt tycker jag, de hade ett bra lag när de blev klara för All-Ettan, sen värvade de tex William Wallén som visat sig vara en riktigt bra värvning.

Där har ju CoCo något att lära sig, har man hjärta, laganda osv då kommer man långt. Men det är klart värvar man en hel drös med penga kåta tjockisar som inte ens pratar samma språk och sen ska skapa kemi där emellan så går det ju inte alltid bra. Ett annat bra exempel är ju Linus Klasen tex, bäst betalt i allsvenskan (?) och är långt i från den bästa i serien, Fast han verkligen borde vara det.
Pengar löser långt ifrån alla problem, har man för mycket har man snarare skapat sig själv problem....
Bye Bye CoCo, vi syns om några år (2014 var det va ?eller ?) i Allsvenskan !
____________________________________________________________________________

Olofström då ? Vad ska man säga om dom ? Trodde faktiskt de skulle mäkta med några mål framåt idag men det blev ett mål efter att Alex i målet stått still en längre period. I vanliga fall hade han tagit den pucken.
Men det är klart, bygger man inte ett lag från defensiven och framåt så får man problem när ett lag är bättre i offensiven än en själv. Då blir det väldigt mycket Hockey man inte känner till, man blir ner tryckt i zonen och har man inte spelarna med kompetensen att ta sig ut, då är man fast.
Jag skulle till och med vilja påstå att OIK blev totalt utskåpade.
Hästen hade lätt kunnat göra ett par pytsar till men istället för att riskera fler baklänges mål så gjorde de något annat som är riktigt bra. De stängde matchen, det händer inte allt för ofta de gör det så bra, det är helt klart det positivaste från idag.

Dagens plus +++ - Alexander Bergh, går från klarhet till klarhet, visar att han är bäst när det gäller.

Dagens minus --- - Ingen i laget, men gubbjävlarna som stod i vägen för kameran på webbsändningen kan ju läsa detta och SKÄMMAS !

_____________________________________________________________________________

Vi konstaterar att Vimmerby & Skövde är ute ur racet, vi kan även konstatera att minst ett lag till är ute ur bilden inom 4-5 matcher. Vilket lag jag tror det blir vet ni ju redan eftersom det lyser igenom överallt.
Det kan även bli så att det blir Kristianstad men de har ju vilja så det tror jag inte, inte än i alla fall.

_____________________________________________________________________________

Såg att Örebro försöker köpa Åkerman, haha. De köper in allt överallt, samma sak med Malmö, Khk. Vilken framgång har det lett till tidigare ? Nae, Örebro biter sig själva i svansen och kommer INTE gå till Elitserien...

Tack för idag !

4 kommentarer:

  1. Funderade på ditt 5:e stycke där...

    Att KHK går till Allettan kan vi väll redan summera? Att dem går till Playoff, det återstår däremot och se om det är det du vill ifrågasätta?

    Intressant text annars, keep up the good work Klackis!

    SvaraRadera
  2. Får tacka för en trevlig kv Carlsberg.

    SvaraRadera
  3. Ståhla, självklart är det så.. När jag gör ett inlägg så brukar jag alltid leta fel, men ibland stirrar man sig blind.. Speciellt när klockan är runt 12 på natten :)

    Får tack :)

    Carlsberg, ah det var trevligt. Synd bara att Eric var vaken och skulle röjja loss :P får ursäkta.

    SvaraRadera
  4. Det gjorde väl inget barnen måste få vara med också Carlsberg.

    SvaraRadera