söndag 22 januari 2012

Mer att göra än jag trodde...

Började ju som sagt min utbildning för jobbet i veckan, så det blev bloggen lidande för. Nu är det ju helg och match idag så det är klart det måste upp ett nytt inlägg, därför tänkte jag skriva ett par nya rader om dagens omgång..

Kan väll börja med Skövde - Hästen då, inte speciellt intressant match. Här är det ju bara 3 poäng som gäller, allt annat är bara väldigt dålig inställning. Skövde ligger sist på 0 poäng och har tappat en del spelare sedan det ekonomiska "raset" eller offentliggörandet i alla fall.
Ska jag vara riktigt ärlig så är jag inte ett dugg ledsen över SIK som förening, men alla eldsjälar bakom dem lider jag verkligen med. Jag hade ingen aning om att det var så illa som det tydligen är, men men man kan väll gömma det mesta idag.
Som sagt, det är ingen rolig match idag...
_________________________________________________________________________________
Mer intressant är väll hur Karlskrona ska ta 3 poäng från KRIF, det är nästan mer värt att köpa denna match till TV-rutan. Det lär bli spänning in i det sista, eller så mosar KRIF dem från start.
Vilket det blir vill jag inte ens sia om, klart för mig är att Karlskrona inte kommer äga matchen.
KRIF är nog det bästa laget som jag sett Hästen spela mot i år, visst Kristianstad spelar smartare, men KRIF ligger lite högre i kurs faktiskt, i vilket fall hos mig.
Jag tror att KRIF vinner den här matchen. Skulle det bli så, så blir det intressant att se hur KHK behandlar Vimmerby med kniven mot sin strupe i nästa omgång.
_________________________________________________________________________________ 

Kristianstad möter Vimmerby hemma och där ska det också vara 3 starka hemma poäng, något annat tror jag inte händer. Det blir tajt på 5e platsen i så fall... Vilket blir extremt intressant.
_________________________________________________________________________________
Mariestad - Olofström däremot blir ett högoktanigt möte, Mariestad som är så svåra hemma mot ett Olofström som måste skapa distans till 5e och 6e plats lagen. Blir säkert en riktigt sevärd match även detta, jag tror det blir lika i den här fajten, och Mariestad vinner på sudden/straffar.
_________________________________________________________________________________

Dagens Resultat :

Skövde - Hästen 2-7
KHK - KRIF 3-5
KIK - Vimmerby 3-1
Mariestad - Olofström 4-3 (ef.sudden/straffar)

2 kommentarer:

  1. Skövde - Hästen 2-5
    KHK - KRIF 3-2
    KIK - Vimmerby 4-2
    Mariestad - Olofström 5-3 Lelle

    SvaraRadera
  2. Bra tippat;)
    NU HAR KHK KOMMIT IGÅNG!!

    SvaraRadera