lördag 28 januari 2012

Usch så avslaget...

Puh, äntligen ledig, har varit fullt upp i veckan nu med jobb, pluggande och sömn. Det har helt enkelt blivit för lite tid över att få tillfälle att skriva något. Har tänkt på det vid flera tillfällen den här veckan att jag lovade att jag skulle bli bättre, men så blir det inte av. Aja, ska väll inte lova något den här gången heller men orken kommer nog sannerligen komma tillbaka även i veckorna, det gäller bara att anpassa sig till rutiner.

Tänkte jag skulle skriva ett par rader om hockey i allmänhet idag + Om vårt kära Vita Hästen och AllEttan.
Det är ju Skills Competition på TV idag med, det får man ju pisk-rapp för om man missar !
Sitter även och har ett starkt sug efter att få se Red Bull "Crashed Ice" som går av stapeln den 18e Feb i Åre, har sett en del klipp från en av del-tävlingarna som var nyligen i Edmonton. Måste ju säga att det ser förbannat roligt ut, säkert både att åka och titta på ! Det ser ju ut som de har släppt hockeyklubban gått utanför rinken och sökt upp närmaste puckel pist och spolat vatten på den. Helt sinnessjukt bra idé !

Här är en på det bästa från Edmonton för er som inte alls vet vad jag snackar om...
Red Bull "Crashed Ice" Highlights

Vita Hästen då, ja jag har ju som ni vet inte sett de senaste matcherna så jag grundar allt som gått den senaste tiden på skrift och snack som jag hört. Det skall enligt många i alla fall varit en av säsongen bättre matcher, vilket låter riktigt lovande. Riktigt bra om man har i åtanke att laget brukar sjunka ihop under tidigare En-Kronas matcher när det är lite folk i hallen. 4579 personer var det ju tydligen på den matchen enligt Swestats, men många säger att det sas annat ? Någon som sitter på faktisk info om detta ?
Är det så att man lät insläppet ta 4579 så är det väll ett övergrepp på brandskyddet till och med ?
Hallen tog innan renovering av stolar 4300 personer, vilket senare sänktes eftersom de nya stolarna var större än de gamla. Så 4050-4150 borde vara fullsatt om alla sitter ner.
Många säger dessutom att de såg ut som ca 3800 i hallen med många tomma stolar kvar, fiffel månne :P ?
Hur som så är det grymt mycket mer än vad jag faktiskt trodde, säkerligen mer än vad Hästen själva trodde också. Det pratades ju lite om ledar-nyförvärv till laget också ifall många fina kulor kom in, och det gjorde det ju sannerligen. Så nu väntar jag mig ett sådant !

Vi kan väll även konstatera att vi är klara seriesegrare ? Inte ska väll någon ta oss nu...

Det är alltså fortfarande fem lag som gör upp om om 3 platser och det lär nog bli spänning ända in i det sista. Jag har ju hela tiden trott att KHK tex inte ska ta sig vidare, men det kommer de nog med största sannolikhet göra. De har börjat göra vad de ska och verkar inte fokusera så mycket fel saker som de gjort tidigare.
Olofström är både upp och ner, frågan är om det räcker. Slut tampen kommer nog tyvärr deras defensiv inte rå på, men det beror lite på. Jag tror faktiskt att Mariestad knycker deras plats, de har erfarenheten och drivet i de riktigt täta och viktiga matcherna, vilket jag inte tror OIK har.
Kallinge-Ronneby däremot, de är bättre än vad tabellen visar, de slutar 2a,3a eller i värsta fall 4a, för vidare kommer de gå. De har ett väldigt intressant lag tycker jag.

Olofström & Kristianstad tror jag alltså kommer stanna under strecket och säsongen är över för dem efter seriens slut. Kristianstad verkar inte få målskyttet att fungera som det ska och gör man inga mål så kommer man ingenstans oavsett hur bra man är som enhet.

Det var allt för idag, imorgon kommer ett inför tips !

Mvh Z

7 kommentarer:

  1. kul o läsa lite om allettan här så man blir lite mer påläst;) bra jobbat zebbe!

    SvaraRadera
  2. Vet inte hur mkt sittplatser hallen har efter de nya stolarna med kan säga att det inte alls var många tomma stolar. Säg ett hundratal totalt, sedan var det väldigt mycket folk som stod upp i gångarna, helt klart fler en antal tomma stolar..

    SvaraRadera
  3. Okej du tycker alltså att publiksiffran verkar vettig ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. kan säga att det är 4300 st sitt platser. och man får ta in 5000 st enligt kassan.

      Radera
  4. Det var 4300 innan de nya stolarna på långsidan kom till, de gamla stolarna var mindre. Därför stämmer inte den siffran längre utan det är någonstans mellan 4050-4150.

    SvaraRadera
  5. 4162 sittplatser finns det nu. Sedan var det mellan 50-100 stolar som var lediga plus säkert 300 runt om som stod upp så siffran stämmer nog.

    SvaraRadera
  6. Hästen har tillstånd att ta in 5000 åskådare under en match i Himpan!

    SvaraRadera