söndag 1 januari 2012

Supporterförening

Eftersom jag uppenbarligen varit väldigt otydlig de senaste dagarna och många missförstår vad jag skriver/säger så får jag ta och skriva om detta igen. Jag är skapligt dålig på att formulera mig så varför jag har den här bloggen egentligen är ju fortfarande en gåta även för mig.
Jag ska vara extra tydlig nu och ta allt i punktform.

* Jag vill inte gå ur Hästen Fanz, vill fortfarande kunna ta en bira, åka buss billigare osv. Jag vill fortfarande kunna bidra dem med pengar.

* Klacken ska bara bli en ny förening som endast jobbar med klacken. Sen om man är medlem i båda spelar ingen roll det går hur bra som helst. Hästen Fanz strävar ju som bekant efter att ekonomiskt stödja Vita Hästen. Vi vill endast dra in pengar till att göra upplevelsen bättre i hallen.
Målet är ju inte att vi ska jobba mot varandra, snarare att vi kompletterar upp den biten som tidigare inte funnits.

Nu är ju dock inte allt det här bestämt ännu, för alla har inte sagt vad de vill göra. Alla kanske inte heller förstår varför osv, men det hoppas jag de flesta gör nu.
De som vill vara med i klacken i fortsättningen kommer i vanlig ordning till hallen på fredag och så snackar vi lite fort om hur vi ska göra. Anledningen till att jag är väldigt framåt med detta är att 10-12 st av dem som står i klacken regelbundet är positiva till det här.

Hoppas på trevligare kommentarer nu.

Tack, Zebbe

14 kommentarer:

  1. Där klargjorde du flera utav mina ?! Tack Zebbe!

    SvaraRadera
  2. Tack för detta inlägg , nu är jag med på banan igen och jag förstår precis hur du menar, och det låter som en bra ide :) hoppas att den gårm igenom ! kämpa vidare nu ! :)

    SvaraRadera
  3. Ståhla, bra !

    Anonym, Vi kör på så får vi se vart det slutar :)

    SvaraRadera
  4. Låter riktigt bra det här :) så länge som allt sköts snyggt och de olika föreningarna inte blir främande för varandra så blir det toppen :)

    SvaraRadera
  5. Supporter. Lägg ner alla interna diskussioner. Klart vi ska ha en jävla fest och nice tifo mot Astrid Lindgrens smågrabbar. Stämningen ska bli precis som på 90-talet....
    Blir det nåt drag,....hur få igång hela hallen??

    SvaraRadera
  6. Tyvärr så bestämmer inte jag över plasten eftersom det var en de som köpte den.

    SvaraRadera
  7. Zeb....Va tror du om fredag då? blir väl ett jävla tryck i hallen.......Med grymt tifo så krossar vi vimmerby både med rösten och på planen.

    SvaraRadera
  8. Använd plasten du Zebbe.

    SvaraRadera
  9. härligt så ska det låta,vi kanske även får se bröderna mohlin på ståplats?

    SvaraRadera
  10. Bra, vi behöver all hjälp vi kan få på fredag. Vimmerby lär ju komma med en del folk.

    SvaraRadera
  11. Nu blev man lite klokare , vad jag förstår blir det bara en liten skillnad personligen tror jag inte att klacken kan utvecklas då hästen fanz är en ekonomisk förening.Men det viktiga är att det blir drag i hallen. carlsberg.

    SvaraRadera
  12. Vi får väl börja och låta utav helvete i klacken, så att vi får med hela hallen, då spelar det inte någon roll vart man står. Hoppas att alla ställer upp som var med när vi vi alla i Hästen Fans ståg i hörnet!!!! Lelle

    SvaraRadera