söndag 1 januari 2012

Never Alone Always Alone !

Som Takida sjunger, sjukt bra och ett helt fantastiskt budskap.
Som ni kanske märkt så blev det lite turbulens i Fredags när jag och "Goffa" lackade ur på det såkallade "klackfolket". Det hela började med att vi gick till sittplats och frågade va de gjorde där, och om de skulle följa med bort och sjunga och ha lite kul.
Sen sa jag visst till någon att vi bestämt det på nätet men det är fel, vi pratade muntligt om det innan.
Så jag hade ändå en liten anledningen att bli förbannad på dessa personer.
Det hela slutade med att vi kastade ner våra fina Hästen tröjor på backen för det står "Hästen Fanz " på den överallt. Mest för att sätta ner foten att vi inte tänker stå för sittplatskultur. Det gillades inte av översittarna.
Lite av det där ångrar jag, för laget ska inte få tro att vi gav dem skit, för så var det absolut inte.
Vi skulle i stället gjort det i korridoren eller gett tillbaka tröjorna. Så det ber jag om ursäkt för !
Sen att vi stod och pekade finger till dessa personer som inte kom gjorde vi mest på skojj, sen att andra som inte ens var bjudna på fingret tog åt sig av det, får de ju helt enkelt göra om de känner för det.
Känner man sig träffad så är man säkert värd det.

Vi lämnar där med Hästen Fanz och klacken kommer i framtiden heta något helt annat, Sporrarna är namnet på vår Tifo-grupp, eventuellt kommer det flyttas över till hela klacken.
Eftersom att jag vet att jag har 95% stöd av de andra i klacken så är jag inte alls orolig för detta.
Vi kommer tillbaka starkare och helt utan avgifter för allt och alla.

Sen att Hästen Fanz sitter och ska ha tillbaka allt de gett oss är för mig helt OK, det är förvisso inte så speciellt mycket som de påstår dock. Det är två rullar plast. Då får vi hoppas de gör något med den också, för vi hade ju förut tänkt att täcka hela läktaren i ett stort tifo mot Vimmerby, men nu blir det alltså inte av.

Sen valde jag att be dem Banna mig på Hästen Fanz forum, det blev förvisso en månad av någon anledning, den kan ni gärna öka på om ni känner för det.
Jag kommer istället hålla till här och på Facebook.


15 kommentarer:

  1. Problemet med det hela är väll att det blir en splttring...Bestämmer Klacksektionen sig för att gå ur HF67, så vet jag inte riktigt vad jag vill göra. Jag är stolt över att vara medlem, och föreningen bidrar ändå aktivt till att utveckla klubben.

    Jag vill vara en Ståplatssupporter, och vill stödja Hästen med sång på alla matcher. Det har vi misslyckats med iår, och även under fjolåret enligt mig.
    Det är någonting som VI på Ståplats måste lösa, och det tror jag inte vi gör igenom att kalla alla medlemmar i HF67 för idioter, och lämna föreningen.

    Det må vara så att det inte blir några "Hard feelings" emellan medlemmar i HF67, och personer som ansluter till den nya supportsektionen. Det är ändå så att det betyder att stämningen inte på något sätt förbättras...Det är jag tveksam till.

    Det vi måste göra, är att söka personer som är intresserade att varje dag stödja laget ifrån Ståplats. Jag tror det blir en negativ reaktion, men det är min tro..

    Jag kommer INTE riva varken medlemskort, supporterprylar eller andra saker som Hästen Fanz står för. Dels för jag tycker föreningen gör viktigt jobb, men också för att visa support till dem som lägger ned all sin fritid för klubben. Går HF67:s ledarfigurer, och eldjälar ihop och avslutar sin tid i klubben...Så är jag på allvar, riktigt orolig för hur framtiden ser ut både på matcherna, men också för klubben.

    Däremot kommer jag alltid att vilja stödja Hästen ifrån Ståplats. Frågan är väll, är jag som medlem i HF67 då inte välkommen att vara på Ståplats för att stötta?
    Missförstå mig inte...Både du och jag, och flera brinner för att få fram en större Klacksektion. MEN jag tror inte detta är rätt väg....Det är vi som är på Ståplats, som måste ut och rekrytera, prata och vilja hitta nya medlemmar.

    Hoppas vi ses i Hemmapremiären, om jag är välkommen på Ståplats då.

    SvaraRadera
  2. Ett litet påpekande, 95% av klack folket är 5-6 personer då Zebbe! Brukar ju inte vara mer än 7-8 personer i år på hemma matcherna.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Molle, så vi fick ihop 10 pers till matchen mot Kumla senast då också ? Det är ju lite skillnad på grundserien och allettan.
    Bara jag har med mig 10 personer, sen finns det ju bra många fler som dyker upp.

    Sen är det ingen osämja, finns inget agg emot Hästen Fanz överhuvudtaget.
    Kort sagt så byter vi bara namn på klacken och står själva precis som vi gjort innan. Vi har ju mer eller mindre skött allt klackarbete själva fram tills nu ändå, vi heter bara inte Hästen Fanz längre.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Hästen Fanz har alltid varit en finansieringsförening (läs deras stadgar)
    Vi vill ha en supporterförening som bara vill en sak, få en bra klack och ha en bra supporterkultur.
    Om någon tror vi blir några "Ultras" eller liknande eller kommer dit och tror det så får dem också tänka om. Vi ska sköta oss lika bra som vi gjort innan, men vi ska fokusera framåt ännu mera än innan.

    SvaraRadera
  10. Nu vill jag inte i fortsättningen höra något om osämja eller att det skadar Hästen för detta gör inte det. Och skriv ert namn också om ni vågar :)

    SvaraRadera
  11. Har inte alla för avsikt att Heja fram Hästen? Varför i helvete då bråka med varandra? :P

    SvaraRadera
  12. Fredrik kan du läsa ? Då behöver jag inte skriva mer.

    SvaraRadera
  13. Idèn är alltså att vi skall vara kvar på A-Sektionen?

    Nej jag hoppas inte att det blir så, men är rädd för att det kan skapa en del negativ energi runtom oss.

    SvaraRadera
  14. Ja de är ju vår sektion. Men byter vi namn på klacken så är det ju lite udda om vi står där när banderollen hänger precis ovanför.

    SvaraRadera
  15. Banderollen kommer hänga kvar då det är Hästen Fanz sektion och våra medlemmar går in billigare där. Hur blir det med borta resorna? Ska nya klacken fixa egna eller?

    SvaraRadera