onsdag 28 december 2011

Uppe ur dvalan

Ah det är precis vad som varit, Dvala. Det har varit totalt knäpp tyst om nyförvärv, andersén mm..
Tills idag, då blev allt klart med honom, vilket jag såg som en självklarhet tidigare då han trivdes i klubben och gjorde det riktigt bra. Dock var ju tydligen ett gäng andra klubbar inblandade, jag kan tänka mig att det var tex Borås, Almtuna mfl som ligger och traskar i bottenträsket.

Men den där killen med "NHL Meriter" ni vet dem där 3-4 st som det pratades febrilt med, det har vi inte hört ett knyst om. Här är det ju lite vad var'e jag sa, för jag skrev på forumet att jag tänker intala mig själv att det är en Div 3 spelare som var på solkskenssemester i Nordamerika och av en slump hamnade i omklädningsrummet just när ett NHL lag hade kort om folk. Jag visste att det skulle vara total tystnad om det här och att det skulle rinna ut i sanden, alt att det skulle komma en Allsvensk spelare som suttit på bänken i junior ålder vid någon NHL match. Det är en "NHL meriterad" spelare det !

Som sagt mycket snack om meriter som inte alls är va det låter som. Hur många gånger har vi inte tidigare hört "Elitserie meriter spelare" och så har det dykt upp en J20 superelit kille som suttit på bänken för tex Djurgården  vid ett par tillfällen. Usch, hatar det. Tänker inte skriva en rad till om det nu...

Men vad behöver vi egentligen till laget ?

Det dittas och dattas på forumet om ersättare för både Tyler, Schelin & Näsa. Ersättare åt Schelin är ju Andersén nu så det kan vi glömma bort. Ersättare för Tyler då ? Jo det kanske skulle behövas, för breddens skull. Alltså inte för spetsens, utan det behövs framför allt om Näsa blir långtidsskadad.. Någon som har någon som helst info ang det förresten ? Hälsade på Näsa i julruschen men vågade inte fråga samt att jag blev chockad att han kände igen mig.
Skulle det var illa så behövs en forward till, gärna bättre än de som finns.
Hult vore riktigt bra.
___________________________________________________________________________


Nyköping på fredag då, åker mest dit för att lindra abstinensen samt att få umgås med gänget igen. Lär ju knappast bli något skönlir där uppe precis..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar