lördag 7 januari 2012

Det ser inte så pass bra ut...

Först och främst skulle jag vilja säga att det var tur att vi inte körde något TIFO igår och väntar med det tills imorgon. Eftersom det endast var 1700 i hallen så hade det inte riktigt sett så bra ut, blir det närmare 2500 imorgon så är det desto bättre. Jag får antagligen lite hjälp idag med dessa grejer, så det blir klart någon gång :)

Matchen igår då ? Nja, slutet av andra och början på första såg helt OK ut, resterande delar såg ut precis som Mjörnberg igår beskrev, Raggarhockey. Fram och tillbaka inget skön lir och inga pass på bladen som stämde.
Sen tyckte jag framför allt att det var något pass för mycket i varje situation.
Det är inte många killar som placerar sig framför målet heller, vilket är irriterande.
Det är ju det spelsystemet slutar med, ett skot från blå/ett skot från slottet och en kille som är där och skymmer/jagar returer. Nja Hästens högsta nivå lyser med sin frånvaro fortfarande anser jag och jag är inte alls nöjd. Sen att man slappnade av igår och lät Vimmerby komma in i matchen igen och göra allt onödigt spännande var mest synd om Alex. Alex var enligt mig den bästa spelaren igår, han gjorde det han kunde och lite till.

Nu kanske Hästarna höjjer sig till matchen imorgon och riktigt taggar till för att besegra CoCo, gör dem inte det så....tyvärr... kommer vi att åka på Säsongens första riktiga käftsmäll !

Om det blir så eller inte bestämmer bara killarna, för de kan bra mycket bättre !

Gårdagens plus !

Alexander Bergh ! - Många bra räddningar och gjorde det han kunde, fick senare ingen speciell hjälp av sina hawaii backar.

Gårdagens Minus !

Bröderna Erkgärds ! - Inte många rätt här inte, Stefan slarvade med pucken i väldigt många situationer. Gjorde dock rätt för sig någon gång och sköt nått slagskott. Jag vet att Stefan kan BRA mycket bättre eftersom jag sätt honom spela i Färjestad rätt mycket. På den här nivån ska han vara dominant, nu är han bara nonchalant eller har för stort huvud. Tillbaka till grunderna Stefan, det är dem du är bäst på !
Johan vet jag inte vad jag ska skriva om längre, jag är riktigt besviken faktiskt. Här har man suttit och försvarat dig (mest mot Guzten på forat) för att du ibland är lite långsam. Igår så sökte du enbart din "magiska" backhand, vilket inte var speciellt smart då motståndarna kunde snabbt kontra när du tappade den i mitten. Passar alldeles för mycket, ser allmänt seg och otränad ut. SKÄRPNING !


7 kommentarer:

  1. du glömde tång på minuset!

    SvaraRadera
  2. Jag vart tvungen och åka iväg till min sjuke Mormor idag Zebbe!

    Kan inte komma, men hoppas du får hjälp.

    SvaraRadera
  3. Som jag skrev till dig nyss via sms, ibland finns det bra mycket viktigare saker att tänka på. Krya på mormor nu :)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Ingen mer reklam i kommentarsfälten tack.

    SvaraRadera
  6. jag håller med om att det inte såg allt för bra ut , men samtidigt kanske det är bra att det inte går som tåget nu direkt från start. Det är ju som sagt i kvalserien och playoff , som jag hoppas det blir ändå som man ska vara som allra bäst. En styrka är ju ändå att vinna matcher fast man inte kommer i närheten av full standard :) Ps: ser fram emot tifot :)

    SvaraRadera
  7. Kommer desvärre inte bli något tifo idag heller, jag blev redigt sjuk igår och känner mig fortfarande hängig, får se om jag orkar mig upp till hallen ändå.

    SvaraRadera